Tesla Cybertruck, ikinci elde “çakıldı”

Reklamlara ve Musk’ın yorumlarına bakacak olursak, Cybertruck dünyayı tamamen değiştirecek bir elektrikli kamyonet olacaktı. Geleceği bugüne getiren bu araç, elektrikli motoruyla ulaşım maliyetini çok azaltacak, kurşun geçirmez yapısıyla da sağlamlığın sembolü olacaktı.

Evet, Musk bu dediklerini yaptı, Cybertruck ABD’de büyük ilgi gördü ama şimdi bu araçların ikinci elde satılma zamanı geldi ve sahipleri araçları satmakta çok zorlanıyorlar.

Kullanılmış Cybertruck’ların fiyatları serbest düşüşe geçmiş görünüyor. Bu aynı zamanda Tesla’daki derin ve büyüyen krizin en görünür sembolü de olabilir. İnsanlar, hem Musk’ın Trump’ı desteklemesi sebebiyle siyasi olarak onun ürünlerinden uzak durmayı seçiyor, hem de elektrikli araçların zamanla ölen pilleri sebebiyle, ikinci el elektrikli araçlara olan ilgi hızla azalıyor.

Yeni verilere göre, kullanılmış bir Cybertruck’ın ortalama fiyatı %30,35 gibi şaşırtıcı bir düşüşle 84.027 dolara indi. Bir zamanlar tarihin en çok beklenen araçlarından biri olan bu aracı şimdi ikinci elde almak isteyen çok fazla insan yok. Bu aynı zamanda Cybertruck’ın ana akım bir araç olamadığının da kanıtı. Yani sadece az sayıdaki meraklısı para verip Cybertruck’ı almayı tercih ediyor olabilir.

Tesla bu yılın ikinci çeyreğinde yalnızca 4.306 adet Cybertruck sattı ve bu, 2024’ün aynı dönemine göre %50,8’lik bir düşüşe işaret ediyor. Cybertruck’ın başarısızlığı, şirket için çok daha büyük bir sorunun habercisi. Aynı verilere, ikinci el Tesla fiyatlarının genel olarak ABD’deki ikinci el otomobil pazarı ortalamasının altına düştüğünü ortaya koyuyor.

Elektrikli araçlar için sonun başlangıcı mı?

Öte yandan, Tesla araçlarının elektrikli otomobil pazarında ilk satılan araçlar olduğunu da hatırlamak lazım. Dolayısıyla, ikinci ele en yoğun olarak çıkan ilk araçlar da Tesla oldu. Ancak yakında, diğer üreticilerin elektrikli modellerinin de “ikinci ele çıkma zamanı” gelecek. Muhtemelen onlar için de aynı senaryo geçerli olacak ve insanlar, pili eskidiği için gün içinde sürekli şarj isteyen cep telefonu gibi, bir aracı sürekli şarj etmek istemeyecekleri için, ikinci el elektrikli araçlardan uzak durmayı tercih edecekler.

Elbette bu araçlara yeni piller takmak da mümkün, ancak bunun maliyeti, neredeyse yeni bir araç almaya yakın… Dolayısıyla, daha efektif ve ekonomik pil teknolojileri gelişmeden insanları elektrikli araçlara ikna etmek yakın vadede çok mümkün olmayabilir.

Related Posts

Elektrikli araç sahiplerine soğuk duş! Fiyatlar artıyor

Tesla, Türkiye’deki hızlı şarj istasyonlarının tarifesini güncelleyerek kWh başına fiyatı 7,50 TL’den 8,50 TL’ye çıkardı; diğer marka araçlar için ücret 10,60 TL’ye yükseldi.

Yapay zeka, sudokuda rakiplerini yenmeyi başaramadı

Yapay zeka konuşurken çok etkileyici olsa da bazı problemleri veya bulmacaları çözerken o kadar da süper olmayabiliyor. Bunun son örneği de, sudoku oyunu…

“Nabızdaki Yapay Zeka” ile evde takip sistemleri yeniden tanımlanıyor

AI on the Pulse adlı sistem, giyilebilir sensörler ve çevresel verilerden yararlanarak kişinin fizyolojik düzenini öğreniyor. Yapay zeka, potansiyel sağlık risklerini önceden haber verebilecek düzeyde analiz yapabiliyor.

Opera, Microsoft’un Edge dayatmasını mahkemeye taşıdı

Microsoft’un Edge tarayıcısını kullanıcılara benimsetme çabaları, Opera’yı yasal bir hamle yapmaya itti. Şirket, Redmond devinin uyguladığı “manipülatif tasarım taktiklerini” ve rekabete aykırı yöntemleri gerekçe göstererek Brezilya’da resmi bir şikayette bulundu.

Televizyon karşısında uyumadan önce iki kez düşünün

Pek çok insan için televizyon karşısında uyumak çok doğal bir hareket olabilir. Ama bu aynı zamanda büyük sağlık sorunlarına yol açabilir.

Yeni nesil iPhone CPU’su, orijinal iPhone’dan kaç kat güçlü olacak?

Telefon işlemcileri hızla gelişiyor ve artık minik bir bilgisayar kadar güçlü işlemcilerle çalışıyorlar. Peki ilk iPhone’un işlemcisini bir sonraki iPhone işlemcisi ile karşılaştırırsak, sizce ortaya nasıl bir tablo çıkıyor?