İsviçre sonrası İran’dan gerilimi artıran çıkış! “Nükleer tesislere denetim planı yok”

İran Dışişleri Bakanlığı Sözcüsü İsmail Bekayi, düzenlediği basın toplantısında İsviçre’de yürütülen nükleer diplomasi sürecine ve bölgesel gelişmelere ilişkin dikkat çeken değerlendirmelerde bulundu. NÜKLEER KONUSUNDA NET TAVIR İranlı sözcü, saldırılarda hasar gördüğü belirtilen nükleer tesislere ilişkin denetim iddialarına sert çıktı. “Ne Grossi ile bir görüşmemiz oldu ne de Ajans’ın İran’ın hasar görmüş nükleer tesislerini denetlemesine yönelik bir programımız vardı.” diyen Bekayi, şu ifadeleri kullandı: “ABD ve Siyonist rejimin askeri saldırıları sırasında hasar gören tesislerin Ajans tarafından denetlenmesi konusunda herhangi bir planımız bulunmamaktadır ve bu konuda esasen herhangi bir protokol de yoktur.” İran’ın uluslararası yükümlülüklerine bağlı olduğunu savunan Bekayi, “Nükleer Silahların Yayılmasını…

İsviçre’de ABD ve İran müzakereleri başladı. Trump’ın tehdidine İran’dan yanıt

İran ile ABD arasında, Pakistanlı ve Katarlı arabulucuların katılımıyla dörtlü görüşmeler başladı. İran Müzakere Heyeti, 4’lü görüşme öncesinde, Katar arabuluculuğunda ABD heyeti ile görüşme gerçekleştirmişti. Görüşmelerde Lübnan’daki ateşkes ve İran’ın varlıkları ele alınıyor. Katar Dışişleri Bakanlığı, İsviçre’de düzenlenen Lucerne Gölü Zirvesi’nin resmen başladığını açıkladı. Zirveye ABD, İran, Pakistan ve Katar’dan üst düzey temsilcilerin katıldığı bildirildi. ABD Başkan Yardımcısı JD Vance ve İran heyeti başmüzakerecisi Muhammed Bakır Galibaf liderliğindeki delegasyonlar, aralarındaki savaşa kalıcı bir son verme amacıyla pazar sabahı İsviçre’deki Buergenstock kentinde bir araya geldi. Görüşmeler, iki ülkenin 60 günlük bir ateşkes üzerinde mutabık kalmasının ardından düzenlenirken, İran’ın küresel petrol sevkiyatı…