Starbucks, 2025 Mali Yılı İkinci Çeyreğinde Karını Açıkladı
30 Mart’ta sona eren üç aylık dönemi 2025 mali yılının ikinci çeyreği olarak kabul eden kahve zinciri Starbucks, son bilançosunu açıkladı.
Küresel karşılaştırılabilir mağaza satışları söz konusu dönemde yüzde 1 azalırken, Kuzey Amerika’da yüzde 1, ABD’de ise yüzde 2 düştü.
Starbucks’ın uluslararası karşılaştırılabilir mağaza satışları yüzde 2 artarken, Çin’deki satışları ise sabit kaldı.
Gelir ise geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 2,3 artarak 8,76 milyar dolara yükseldi. Ancak kar yüzde 50,3 azalışla 384,2 milyon dolara geriledi.
Hisse başına kar da 2024’ün aynı dönemine göre yüzde 50 azalarak 34 sente indi. Starbucks’ın geliri ve karı, piyasa beklentilerinin altında kaldı.
Öte yandan, İsrail’in Gazze’ye yönelik saldırıları nedeniyle protesto ve boykot kampanyalarına maruz kalan Starbucks, art arda beşinci çeyrekte küresel satışlarda düşüş yaşadı.
Kahve zinciri, 2023’ün ekim-aralık döneminde, kısmen Orta Doğu’daki mağazalardaki satışların olumsuz etkisiyle yıllık satış tahminini düşürmüştü.
Geçen yılın ocak-mart döneminde geliri yüzde 2 azalan Starbucks, küresel satışlarda ise yüzde 4 azalışla 2020’den bu yana ilk düşüşünü kaydetti. Starbucks, geçen yılın nisan-haziran döneminde yüzde 3, temmuz-eylül döneminde yüzde 7 ve ekim-aralık döneminde yüzde 4’lük bir düşüş yaşamıştı.