Turizmde ‘son dakika’ sürprizi: ‘Enteresan şekilde bir anda arttı’

Beş yıldızlı bir otelin genel müdürü İsmail Çağlar, bu sene sezona büyük umutlarla başladıklarını ve iyi başlangıç yaptıklarını söyledi. Özellikle kış operasyonu ve ilkbahar döneminin gayet verimli olduğunu aktaran Çağlar, “Fakat daha sonra bazı sebeplerden dolayı fiyat-fayda dengesi, yine güney ve kuzeyde devam eden savaşlar etkiledi. Bölgesel değişiklikler çok farklı oldu. Antalya içinde dahi bölgelerde çok büyük farklılıklar oldu. Önce Belek’te oldu, Kundu bölgesi zorlandı. Kemer ve Alanya bölgeleri çok zorlandı bu dönemlerde. Temmuz sonu itibarıyla rakamlarda toparlanma oldu ve 9 milyonu aştık” dedi.

SEZON KASIMA KADAR UZUYOR

Temmuz’un ikinci yarısından itibaren tekrar çıkış yakalandığını belirten Çağlar, “Gayet iyi gidiyor. Şu an hemen hemen tüm tesisler dolu diyebiliriz. Tabi, turizmciler, bir kriz ortamı oluşmadan müdahale etti. Fiyat ayarlamaları yapıldı tekrar. Malum dünyada genel olarak enflasyon var. Bu da tüketiciye yansıyor. Kalış sürelerinde çok ufak da olsa bir değişiklik oldu. Örneğin Kundu bölgesi, Orta Doğu’dan ciddi misafir alıyordu. İran-İsrail gerginliği haziran ve temmuz aylarına yansıdı. Fakat onu da atlattık. Şimdi dolu gidiyor. Önümüzdeki aylar için de çalışmalar devam ediyor. Tabii hava sıcaklığı da belirleyici olacak. Eylül, ekim ve kasım ayına kadar artık sezon uzuyor” diye konuştu.

‘TÜKETİCİ EN İYİ FİYATI YAKALAMAYA ÇALIŞIYOR’

Bu yıl turizmde enteresan bir olayın da yaşandığına dikkati çeken İsmail Çağlar, “Bu sene enteresan bir şekilde son dakika rezervasyonları ciddi anlamda fazlalaştı. Önceki yıllarda özellikle yüksek sezon döneminin belli bir kısmını oteller önceden dolduruyordu. Diğer kısmı da stratejik olarak planlanıyordu. Bu sene çok farklı bir ortam var. Önümüzdeki haftalar için otel boşken, birden bakıyorsunuz; son dakika rezervasyonlar ile ciddi doluluklar elde ediliyor. Özellikle son dakika, önümüzdeki yıllarda da devam edecek gibi görünüyor. Çünkü tüketici en iyi fiyatı yakalamaya çalışıyor. Bunun sonucu olarak da son dakika rezervasyonlar, yeni bir trend olarak önümüze çıkıyor. Önümüzdeki yıllarda bunu göz önünde bulundurarak, planlama yapacağız” dedi.

Related Posts

TMSF’den 20,3 milyar liralık satış

TMSF, Aydınlı Hazır Giyim, PLS Marka Pazarlama, PCU Tekstil ve Aydınlı Moda Tekstil’deki hisseleri 20 milyar 350 milyon lira muhammen bedelle satışa çıkardı. İhalede son teklif verme tarihi 22 Eylül 2025 olurken, katılım teminatı 1,2 milyar lira olarak belirlendi.

Ekonomist Karatepe, gayrimenkul sertifikası gerçeğini açıkladı

Emlak Konut tarafından 4-8 Ağustos 2025 tarihleri arasında Damla Kent Projesi’ne ait gayrimenkul sertifikaları için gerçekleştirilen halka arzda talep toplanarak tamamlandı. Toplamda 21,4 milyar TL’yi aşan bir büyüklüğe ulaşılırken, arz edilen tüm …

133 yıllık dünya devi kapanmanın eşiğinde: Adım adım iflasa sürükleniyor

Bir dönem fotoğrafçılığın sembol markası olan 133 yıllık dev marka Kodak, derinleşen mali sorunlar nedeniyle faaliyetlerini durdurma riskiyle karşı karşıya olduğunu açıkladı. Şirket, daha önce de 2012 yılında iflas başvurusunda bulunmuştu.

Bakan Şimşek: Üretim artarken cari açık sürdürülebilir seviyelerde

Bakan Şimşek: Üretim artarken cari açık sürdürülebilir seviyelerde

Kart borcu patladı, tüketici kredilerini yakaladı

Faiz avantajı, harcamaların ağırlığını kartlara kaydırdı. Kredi kartı borçları son bir yılda yüzde 55 artarak 2 trilyon 385 milyar liraya ulaştı. İhtiyaç, konut ve taşıt kredilerinin toplam bakiyesi ise 2 trilyon 438 milyar lira oldu.

Atilla Yeşilada uyardı: ‘Daha fazla yükselmesi mümkün değil’

Ekonomist Atilla Yeşilada, piyasalarda yaşanan son gelişmeleri değerlendirdi. Uzman isim, bu yıl dolar sahiplerinin reel getiri sağlamasının mümkün olmadığını belirterek, altın fiyatlarında ise enflasyonun altında bir yükseliş yaşanacağı uyarısında bulundu.